تلفن همراه ارسال مطلب درباره ما خبرخوان خانه
 


شماره خبر :٥٢٥٧٥٧ 

  تاریخ انتشار خبر : 1396/05/08    ا   ١٢:٣٨
 
3- نظر كارشناسان
مصائب رفتارهای غیرمتعارف از سوی برخی هنرمندان و ورزشكاران(سلبريتي ها)/3
بعد از انتشار عکس های آزاده نامداری در شبکه های اجتماعی هنرمندان زیادی نسبت به این ماجرا واکنش نشان دادند...

علی ضیا

بعد از انتشار عکس های آزاده نامداری در شبکه های اجتماعی هنرمندان زیادی نسبت به این ماجرا واکنش نشان دادند و برخی به آزاده نامداری خرده گرفتند و برخی به دفاع از این مجری جوان کشورمان به پا خواستند. یکی از چهره هایی که به این موضوع واکنش نشان داد علی ضیا بود.

وي در بخشی از برنامه فرمول یک به انتقاد از تفکری پرداخت که انتشار تصاویر آزاده نامداری در سوییس را مصداق مبارزه با ریا می داند و گفت:«آبروی همدیگر را نگه داریم تا خدا آبرویمان را نگاه دارد. برخی جمله های می نویسند به این مضمون که ما می خواهیم جلوی ریا را بگیریم. دوستان عزیزی که این جمله را می نویسید؛ لطفا حکمی را که از خدا گرفتید که شما باید جلوی ریا را بگیرید، نشان دهید. از لغزش آدم خطاکار بگذرید تا بدین سبب خداوند شما را از تقدیر ناگوارمحفوظ نگه دارد حضرت محمد(ص) می فرمایند آتش را با آتش خاموش نمی کنند!»

 

صادق زیباکلام

صادق زیباکلام  با بررسی مسئله آزاده نامداری، درباره این ماجرا دو نکته را مطرح کرد و گفت: «در درجه اول درکل مسائلی از این دست نشان می دهد که جامعه ما دچار بیماری است. اینکه کشف حجاب یک نفر مورد توجه مردم و افکار عمومی قرار گیرد این خیلی نشانه خوبی نیست.»

او افزود: «یکی از مهمترین مسائل حفظ حریم خصوصی و زندگی افراد است. به نظر می رسد این اصل خیلی برای جامعه ما محترم نیست و به رسمیت شناخته نمی شود. ما حق نداریم وارد حوزه خصوصی افراد شویم. حوزه خصوصی افراد محترم است مشروط بر اینکه قانون نقض نشود.»

زیباکلام اما نکته مهمتر را درباره ماجرای پیش آمده برای نامداری اینگونه توضیح می دهد: «متاسفانه جامعه ما و نظام ها و نهادهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه افراد را تشویق و حتی وادار می کنند چیزی غیر از آن خود واقعی خود باشند. اگر خانم نامداری خود را خیلی محجبه نشان نمی داد شاید این واکنش بی رحمانه نسبت به ایشان ایجاد نمی شد.»

او تاکید کرد: «نامداری احتمالا مجبور بوده است به خاطر موقعیت شغلی اش و برای خوشایند جایی که در آن کار می کند، خود را آن چیزی که نیست نشان دهد. غافل از اینکه اگر مشخص شود تظاهر می کند جامعه به او رحم نمی کند.»

 

ایسنا

ایسنا در گزارشی درباره کشف حجاب آزاده تنامداری به برسی ابعاد مختلف این مسئله پرداخت که در ادامه قسمتهایی از آن را می‌خوانید.

صدا و سیما و سیستم معیوب الگوپروری

در واقع این موضوع به ذهن مخاطب خطور می‌کند که «رسانه ملی» تمام این سال‌ها سعی کرده است فردی را به عنوان الگوی حجاب به دختران معرفی کند که ترجیح می‌دهد در جایی به غیر از ایران، پوششی متفاوت داشته باشد و این احساس به فرد دست می‌دهد که رسانه با او صادق نبوده است.  

هر حریمی شخصی نیست

هر رسانه‌ای می‌تواند به افراد مختلف هویت متفاوت و شهرت ببخشد. وقتی فردی آن هم از طریق صداوسیما به شهرت می‌رسد بالطبع کارش سخت‌تر است. آدم‌های مشهور می‌توانند در خانه خودشان هر سبک زندگی را که دوست دارند داشته باشند اما بالطبع جامعه، حریم شخصی هیچ‌یک از ما نیست. یعنی هر حریمی،‌ شخصی نیست. حالا وقتی یک سلبریتی در اجتماع دست به یک انتخاب متفاوت می‌زند، باید مسئول انتخابش باشد.  البته دست به دست کردن تصاویر آن فرد و از بردن آبرویش هم از نظر اخلاقی و هم از نظر شرعی در هر صورت زشت و ناپسند است.

 

رسانه‌های خارجی

انتشار عکس و فیلم بدون حجاب آزاده نامداری بیشتر از خود ایران در مطبوعات و رسانههای دنیا بازتاب داشت. رسانه‌های کشورهای مختلف به نوعی به این موضوع واکنش نشان داده و هر کدام هم تعبیری از این موضوع ارائه کردند.

Newsweek وب سایت انگلیسی با تیتر «حجاب یا نه، با مجری تلویزیون ایرانی بعد از انتشار تصاویرش در حال آبجو خوردن و بدون حجاب مثل یک منافق رفتار شد» به موضوع آزاده نامداری پرداخته و در توضیح نوشته .... آزاده نامداری هم از آن دسته بوده و البته بعد از این که عکس و تصاویری از او در حال نوشیدن مشروبات الکلی و بدون حجاب در تعطیلات سوییس منتشر شد، حالا از سوی کشورش متهم است. او پیش از این مردم را به پوشیدن چادر و داشتن حجاب تشویق می‌کرد...

 

 

Stepfeed دیگر سایتی است که به این موضوع پرداخته و از تیتر «این مجری محافظهکار تلویزیون ایران بدون حجاب نوشیدنی الکلی نوشیده است» به این موضوع اشاره کرده و در توضیح نوشته است آزاده نامداری مجری سرشناس ایرانی است که تصاویری از او در سوییس بدون حجاب منتشر شده و در حالی که دقیق مشخص نیست نوشیدنی او الکلی بوده یا غیر الکلی از سوی مردم کشورش منافق خوانده شده است. این وب سایت به نقل از BBC نوشته او قبلا ابراز خرسندی کرده بوده که چادر میپوشد و حالا مردمش به خاطر بی‌حجابی او در کشوری که منعی برای آزادی پوشش زنان ندارد از او شکایت دارند.

 

وب سایت Teleamazonas متعلق به کشور اکوادور هم برای این مطلب از تیتر «آزاده نامداری، یک مجری تلویزیون ایرانی مورد انتقاد قرار گرفت» استفاده کرده و در توضیح نوشته آزاده نامداری به خاطر حرکتی که مردم کشورش آن را منافقانه میدانند مورد انتقاد قرار گرفته است. او پیش از این یکی از مدافعان حجاب و پوشش زنان در مناطق عمومی بوده و حالا تصاویر بدون حجاب او در حال نوشیدن مشروبات احتمالا الکلی منتشر شده است. ای وب سایت همچنین نوشته او در دفاع از خودش گفته تصاویر مربوط به زمانی است که برای یک لحظه حجاب او از بین رفته است.

وب سایت سوییسی Watson نوشته «مجری تلویزیون ایران در سوییس آبجو نوشید و حالا اوضاع برایش پیچیده شده است». این وب سایت در توضیح نوشته آزاده نامداری در تعطیلات در سوییس بدون حجاب بوده و نوشیدنیای که هنوز مشخص نیست الکلی بوده یا نه نوشیده است. او حالا مورد انتقاد مردم کشورش است چون قبلا خودش پوشیدن چادر و داشتن حجاب را توصیه کرده بوده است. مردم به این کارش واکنش نشان دادند. در توییتر بیشتر اعتراضات با این عنوان است که او نمیتواند همه را به رعایت قانون تشویق کند و خودش قانون را رعایت نکند.

 

محمد فاضلی

محمد فاضلی روزنامه‌نگار و مدیرمسئول روزنامه ایران در بخش های مطلبی که در مورد آزاده نامداری در روزنامه ایران منتشر کرده بود در اینباره نوشت:

 کثیری از آن‌ها که امروز بر آزاده نامداری می‌تازند، اگر شغل او را داشتند برای نگه داشتن شغل‌شان، و به عنوان بخشی از زندگی حرفه‌ای، بسیار بیشتر از او در مدح حجاب و چادر و سبک زندگی دینی سخن می‌گفتند، چنان که بسیاری دیگر گفته‌اند.

 نمایش اخلاق اجرا نکنید. این اولین بار نیست که عکس‌هایی از آدم‌ها منتشر می‌کنید که راضی به عمومی شدن آن‌ها نیستند. فیلم ارتباط جنسی یک هنرپیشه را هم به خاطر ریاکاری‌اش پخش کردید؟ عکس‌های بدون حجاب بقیه هنرپیشه‌ها و مجریان تلویزیون را هم که چادری نبودند به خاطر دفاع‌شان از چادر پخش کردید؟ این جامعه سابقه‌ای دیرینه از سرک کشیدن به زندگی خصوصی افراد دارد و آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این رویکرد نیست. شما هم به اندازه آزادی نامداری و هر بیچاره دیگری می‌توانید روزی قربانی همین بازی باشید. آرامش خانوادگی، آبرو، شغل، آینده حرفه‌ای و همه چیز هر کسی در طوفانی که از پس این باد کاشتن‌ها درو می‌شود، قابل نابودی است.

سخن آخر این‌که برخی چنین رفتاری را به اقتضای آن‌چه روزنامه‌نگاری افشاگر در غرب خوانده‌اند و سنتی است که روزنامه‌نگاران غربی درخصوص افراد مشهور به‌کار می‌بندند، توجیه کرده‌اند. اول، هر آن‌چه غربی‌ها انجام می‌دهند درست نیست؛ دوم، رها کردن همه دموکراسی، آزادی بیان و سنت روزنامه‌نگاری غربی و چسبیدن به همین عمل که گونه‌ای پاپاراتزی است توجیه عجیبی است. سوم، اگر جرأت ندارید شفاف در نقد علل و دلایل سبک‌ زندگی‌های دوگانه آدم‌ها دراین کشور بنویسید، ژست معلم اخلاق بودن هم نگیرید. چهارم، اندکی فکر کنیم،

 شاید لذت پنهان در پس خشونت نمادین موجود در این عمل، و حتی لذت جنسی برآمده از میل به دیدن زنان مشهور بدون حجاب متعارف، محرک همه این نمایش اخلاق است که راه انداخته‌اید. شاید این فقط بخشی از انگیزه‌های روانی پنهان است که چشمه جوشانی از جنبش اخلاقی مقابله با دورویی و نفاق را ترتیب داده است.

 

مهرداد صدیقیان

مهرداد صدیقیان، بازیگر آثاری چون «ماجرای نیمروز» و «مادر قلب اتمی»، در واکنش به انتشار تصاویر بی‌حجاب آزاده نامداری در اینستاگرام نوشت: «قرآن کریم مؤمنان را از هرگونه قضاوت درباره دیگران بدون علم و آگاهی ممنوع کرده است، چنان که فرمود : « ولاتقفُ ما لیس لک به علمُ انّ السّمع و البَصرَ والفؤاد کلّ اولئک کان عنهُ مسئولاً» چیزی را که به آن علم و آگاهی نداری دنبال مکن زیرا گوش و چشم و دل ، همه در پیشگاه خدای متعال مورد سؤال خواهد گرفت. بعضی چیزها بسیار گران به دست می‌آیند، ولی بسیار ارزان از دست می‌روند. شاید نتوان باور کرد که پس از ایمان، چیزی گران‌تر از آبروی مسلمان وجود ندارد. آبروی یک فرد محصول یک عمر زندگی ، تلاش و سختی است که ممکن است در یک لحظه از دست برود، بنابراین گناهی نیز بالاتر و بزرگ‌تر از ریختن آبروی مسلمان وجود ندارد.»

 

 

 

 

رویداد 24

گزارش رویداد۲۴ از اتفاقات رخ داده برای مجری صدا و سیما با اشاره به عطش افکار عمومی و ناشی‌گری سلبریتی جوان نوشته است : مواضع قبلی این خانم مجری درباره حجاب حساسیت‌ها را در فضای مجازی افزایش داد و موضع‌گیری‌ها را رادیکال کرد..... وقوع این اتفاقات و انتشار این فیلم‌ها بار دیگر نشان داد ما در چه جهان ترسناکی زندگی می‌کنیم. جهانی که امنیتی در آن وجود ندارد و ما به عنوان یک شهروند مدام در معرض رصد شدن توسط دیگر شهروندان قرار داریم. ..... گسترش فضای مجازی با همه ویژگی‌های مثبتی که تا امروز داشته عملاً حریم خصوصی و امنیت روانی شهروندان را نقض کرده است. .... این عدم امنیت  سلبریتی‌ها و چهره‌های سرشناس را بیش از دیگران تهدید می‌کند. آن‌ها به سبب هواداران بی‌شماری که دارند بیشتر در معرض قضاوت و رصد افکار عمومی قرار می‌گیرند و همین امر باعث می‌شود امنیت‌شان بیشتر از دیگران تهدید شود.

این گزارش مسئله فضای مجازی و گستردگی آن را عاملی برای رخ دادن این اتفاق ها دانسته و اشاره می کند که این فضا از چنان قدرتی برخوردار است که تمام شهروندان یک جامعه را فارغ از جایگاه طبقاتی، شخصیتی و اجتماعی‌شان درگیر خود کرده است. این فراگیری باعث می‌شود فضای مجازی در تاثیرگذاری دست بالا را داشته باشد. این تاثیرگذاری به حدی زیاد است که می‌تواند  سرنوشت سیاسی کشورها را هم دست‌خوش تغییراتی فراگیر کند و حکومت‌ها را جا به جا نماید......در جامعه‌ای مثل ایران که مردم به سبب عدم اعتماد نسبت به چهره‌های سرشناس مدام به دنبال حواشی زندگی سلبریتی‌ها هستند سخت است که بتوان افکار عمومی را راضی کرد که دست از حاشیه بردارند و فقط به متن زندگی یک چهره محبوب و سرشناس بپردازند. درباره فیلم‌های منتشر شده روز گذشته از این مجری سرشناس هم این میل به حاشیه‌پردازی بیش از گذشته خودش را نشان داد. هر چند در قضیه خانم مجری فقط افکار عمومی مقصر نبود، خود این خانم هم با موضع‌گیری‌های ناشیانه خود باعث تحریک بیش از پیش افکار عمومی شد. مجموعه مواضعی که این خانم محترم سابق بر این درباره مسئله حساسی همچون حجاب گرفته بود و تضادی که این عکس‌ها و فیلم‌ها با آن مواضع داشت باعث شد افکار عمومی حریص‌تر از قبل به دنبال افشاگری باشد و سعی کند با تمام وجود به میدان بیاید تا خانم مجری را نابود کند.

 

 

این گزارش در بخش دوم به دلیل دیگری مبنی بر رخ دادن این حواشی اشاره کرده و آورده است:

شاید بتوان مهم‌ترین دلیل بروز این اتفاقات را در ریاکاری نهادینه شده در بطن جامعه ایرانی دانست. مردم ایران در جامعه و در مواجهه با نهادهای رسمی و عمومی یک نوع رفتار، منش و برخورد را از خود بروز می‌دهند و در زندگی خصوصی خود رفتار، منش و برخوردی کاملاً متضاد با نوع اول را در پیش می‌گیرند... علت بروز چنین رفتارهایی از سوی مردم به این موضوع برمی‌گردد که برای پذیرفته شدن در نهادهای رسمی باید به گونه‌ای رفتار کنی که مورد پسند آن نهاد رسمی باشد.

 

سال‌هاست بودجه‌های کلانی برای مسئله حجاب صرف شده و از ابزار مختلفی برای تبلیغ حجاب و عفاف استفاده شده است. اما نه تنها این مسئله حل نشده بلکه نهادهای فرهنگی مداماً درباره وضع حجاب ابراز نگرانی می‌کنند.... ماحصل این تضاد فرهنگی می‌شود آزاده نامداری. او که برای پذیرفته‌شدن و رسیدن به شهرت در ایران به یک شکل رفتار می‌کرده، در خارج از کشور رفتار دیگری از خود بروز می‌دهد...آزاده نامداری هم درگیر همان خصلت ریاکاری است که در تمام ما ایرانیان نهادینه شده.

 

این گزارش در بخش سوم و پایانی خود «آزاده نامداری» نتیجه یک الگوسازی بی‌قاعده می داند و آورده است که: ساخت الگو در شرایط گلخانه‌ای نتیجه‌ای جز شکست در پی ندارد. ... امثال آزاده نامداری از اشکالات همین سیستم غلط الگوسازی استفاده می‌کنند و با ساختن چهره‌ای مقبول خودشان را الگو/ستاره جا می‌زنند.

 

تعریف مسئولان دردهه شصت از سینما و تلویزیون تعریفی محتوامحور، ضدستاره و سوسیالیستی بود. سینما و تلویزیون در آن دوران قرار بود به بینندگانشان پیام یا مفهومی را منتقل کنند. کیفیت چندان اهمیت نداشت، مهم پیامی بود که یک فیلم یا سریال به مخاطبانش منتقل می‌کرد.

 

با توجه چنین دیدگاهی جذابیت نه تنها  امری پسندیده قلمداد نمی‌شد، بلکه امری کاملاً مذموم به شمار می‌آمد. نتیجه منطقی چنین رویکردی هم این بود که ستارگان چون عامل جذابیت بخشیدن به یک فیلم یا برنامه تلویزیونی بودند باید به طور کامل حذف می‌شدند و روند ستاره‌سازی در سینما و تلویزیون به طور کامل مختل می‌شد.....بالاخره مدیران تلویزیون به لزوم استفاده از ستارگان پی بردند و اجازه دادند مجریان جوان به تلویزیون راه پیدا کنند. فرزاد حسنی، رضا رشیدپور، علی ضیاء، احسان علیخانی و صد البته آزاده نامداری محصول نگاه تازه مدیران تلویزیون به مقوله ستاره‌سازی بودند. اما هر کدام از این مجریان پس از مدتی فعالیت اجرا از طرف سازمان توبیخ،مواخذه و طرد شدند. علت این حذف و طرد از آنتن صدا و سیما این بود که این مجریان جوان دقیقاً آن چیزی نبودند که مدیران می‌خواستند. ... به نظر می‌رسید باور عمیق و قلبی نسبت به ضوابط اتخاذ شده توسط مدیران نداشتند، بلکه مجبور بودند برای حفظ آنتن صدا و سیما آن ضوابط را قبول کنند.....علی ضیاء، فرزاد حسنی و رضا رشیدپور هر کدام در مقطعی از آنتن صدا و سیما حذف شدند. به نظر می‌رسد آزاده نامداری هم آخرین حذف شده از آنتن صدا و سیما باشد.... زنی که گاهاً به صحنه هم می‌آمد و مصاحبه می‌کرد و از ارزش‌های اسلامی دفاع می‌نمود. ...اما اتفاقات چند روز اخیر بار دیگر ثابت کرد مدیران صدا و سیما اشتباه کردند و آزاده نامداری همانی نبود که آن‌ها می‌خواستند. علت این عدم‌همسویی چیزی نیست جز عدم التزام شخص مجری/ستاره تازه تلویزیون به شعارها و هنجارهای مورد پسند دستگاه های فرهنگی. نامداری قلباً به حرف‌هایی که می‌زد باورد نداشت. برای حفظ شهرت خود ریاکاری می‌کرد و سعی داشت برای این‌که موقعیتش را حفظ کند جوری رفتارکند که مدیرپسند باشد.....داشتن الگوهایی منطبق با هنجارهای اجتماعی امری بسیار ضروری است. اما نمی‌شود این الگوها را در شرایط مصنوعی ساخت.

 

 

جمع بندي

ستاره ها در معرض سوء استفاده هاي خبري و رسانه‌اي هستند. با عنايت به گستردگي شبكه هاي اجتماعي، عطش انتشار خبرهايي درباره ستاره‌ها فزوني گرفته است و ميل به خبرسازي و جستجو در زندگي ديگران به يك ارزش تبديل شده است.

طاها پارسا در مطلبی نوع واکنش به موضوع پخش تصاویر بدون حجاب آزاده نامداری را به پنج قسمت تقسیم کرده و آورده است:  در بخش اول افرادی را مورد اشاره قرار می دهد که انتشار این عکس ها را نقض حریم خصوصی می دانند؛ کامبیز نوروزی، حقوق‌دان و  دبیر کمیته حقوقی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، در کانال تلگرامی خود می نویسد: «....... پخش این تصاویر، اما عملی غیر اخلاقی و قطعاً نقض حریم خصوصی است. زندگی داخلی افراد در جایی که به طور موقت یا دائم به سر می برند، اعم از خانه یا هتل یا کمپینگ یا اتومبیل یا هر جای مشابه دیگر ، حریم خصوصی آنها و محترم است. انتشار عکس های مربوط به حریم خصوصی افراد، نه اطلاع رسانی، بلکه پرده دری و بی اخلاقی است .»

گروه دوم، با تاکید بر اینکه عکس‌های منتشر شد‌ه، آزاده نامداری را در یک پارک عمومی و محوطه باز نشان می‌دهند، بر این باورند که این‌گونه فضاهای عمومی را نمی‌توان حریم خصوصی نامید و لذا انتشار این عکس‌ها را نقض حریم خصوصی نمی‌دانند. در اینستاگرام «آی‌سینما» که نوشته‌ی کامبیز نوروزی را به اشتراک گذاشته است، بسیاری از کاربران اینستاگرام به این نکته اشاره کرده اند و نوشته‌اند«پارک عمومی بوده»  و «فضا خصوصی نبوده است».

 

گروه سوم، اساسا تاکید بر مفهوم «حریم خصوصی» را نکته‌ای انحرافی می دانند و می‌گویند موضوع اصلی در این کار افشای «دروغ و دورویی و ریاکاری» است و این‌گونه افشاگری‌ها را رسالت اصلی روزنامه‌نگاران می‌دانند. این گروه به اظهارات و مواضع رسمی این مجری تلویزیون در مورد حجاب استناد می‌کنند و مزایا و منافعی که احتمالا در اثر آن‌ها نصیب او شده است.مهدی  پرپنچی، روزنامه‌نگار و مجری برنامه‌ی صفحه دوم بی‌بی‌سی فارسی ، در توییتر خود نوشته است: «افشاى کشف حجاب کسى که مبلغ و توجیه گر حجاب اجبارى است، افشاى دروغ و دورویى است، نه نقض حریم خصوصى. در غرب به این کار مى گویند روزنامه نگارى».

 

اما گروه چهارم، ماجرا را پیچیده‌تر می دانند و به تضادی اشاره می‌کنند که می‌تواند میان «حفظ حریم خصوصی» و «منفعت عمومی» وجود داشته باشد و بر این باورند که «احتمالا نفع عام در افشای عکس‌ها و بحث عمومی درباره آن‌ها بر حریم شخصی خانم نامداری بچربد». سعید کمالی دهقان، روزنامه‌نگار شاغل در گاردین، در فیس بووک خود پس از ذکر نمونه‌هایی در بریتانیا و مرور پرونده‌ی قضایی آنان به این مورد خاص پرداخته و می‌نویسد: «در مورد آزاده نامداری چطور؟ به شخصه اگر او را در عام بی‌حجاب می‌دیدم، از او عکسی نمی‌گرفتم اما به نظرم با توجه به ریاکاری او در زمینه حجاب و با توجه به اینکه مبلغ حجاب اجباری بوده و این ریاکاری صرفا در حوزه زندگی شخصی‌اش نبوده و به حوزه عمومی حرفه‌اش هم کشیده شده، احتمالا نفع عام در افشای عکس‌ها و بحث عمومی درباره آن‌ها بر حریم شخصی خانم نامداری می‌چربد.....تنها موضوعی که ممکن است اخلاق رسانه‌‌ای ماجرا را پیچیده کند، بحث عواقب این افشاگری بر زندگی شخصی خانم نامداری است و با توجه به مجازات‌های غیرقابل پیش‌بینی برای افراد خاطی در ایران، به نظرم شاید گناه ریاکاری ایشان بر عواقب شخصی این افشا نچربد.

 

سرانجام گروه پنجمی، هم وجود دارند که  اساسا افراد مشهور اعم از سیاستمداران و هنرمندان را فاقد «حریم خصوصی» به معنای رایج دانسته و معتقدند حریم خصوصی سیاستمداران به خاطر  اینکه با قدرت در ارتباطند و بیشتر در معرض فاسدند نباید محفوظ بماند و هنرمندان و سیلبرتی‌ها هم به سبب آن‌که بعضا بخشی از حریم خصوصی خود را اسباب کسب درآمد و شهرت می کنند، حریم خصوصی آن‌ها کم‌تر است و مسئولیت نقض احتمالی و ورود به آن بخش از حریم خصوصی که جنبه‌ی عمومی پیدا کرده است، با خود آن‌هاست.

 
برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج




مشکل غیر قابل حل نداریم

مشکل غیر قابل حل نداریم

×
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در حسينه امام خميني

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در حسينه امام خميني

×